Kırışıklık Tedavisi

Kırışıklık Tedavisi : Zaman akıp gidiyor ve bizler de yaşlanıyor, kırışıyor, buluşuyoruz. Gün geçtikçe cildimiz matlaşıyor ve deformasyonlara daha da açık hale geliyor. Hal böyle olunca da yaşlanma belirtilerimiz daha da artıyor ve çıkılması imkansız gibi görünen bir kısır döngüye giriyoruz.

Peki bu kısır döngüden çıkmak mümkün mü, yaşlanma ile nasıl baş edebiliriz?

Hemen söyleyelim; tabii ki zamana durdurmak maalesef günümüz teknolojisinde dahi henüz mümkün değil. Ancak günümüzün medikal teknolojileri bize yaşlanmayı durdurmak yerine yaşlanma ile barışmayı ve güzel yaş almayı vaat ediyor.

Peki bu güzel yaş alma ya da yaşlanma ile barışma nedir derseniz öncelikle şunu söyleyebiliriz;

Yaşlanma komplike bir durumdur. Vücudumuzda da cildimizde de yaşlanmanın tek bir belirtisi yoktur. Birden fazla faktör bir araya gelir ve yaşlanma dediğimiz, yaşlanma deformasyonları dediğimiz problemler ortaya çıkar.

Örneğin cilt altındaki dokular zamanla tahrip olur ve cilt altı boşalır. Böylelikle cilt içe doğru çökmeye başlar. Bununla birlikte ciltteki kollajen üretimi dediğimiz bağ dokuları güçlendiren ve cildin daha sıkı, daha gergin görünmesini sağlayan yapılar zamanla tahribata uğrar.

Özellikle 30’lu yaşlardan itibaren cildimizdeki kollajen üretimi azalır, cilt altındaki dokuların boşalması, kollajen üretiminin azalmasının yanı sıra cildimiz gün içerisinde şehir havasının kirliliği, sigara dumanı olmak üzere birçok çevresel faktöre maruz kalır.

Bununla birlikte eğer bir de yeterli derecede uyumuyor ve stres altında bir hayat sürüyorsak o zaman yaşlanmanın ağır belirtileri kaçınılmaz olur.

Peki bu yaşlanmanın belirtilerini nasıl gidereceğiz?

Başarılı bir uygulama için problem her neyse o probleme dair her bir detayı tek tek ele almak gerekir. Yaşlanmanın getirdiği en büyük belirtilerden biri olan kırışıklık problemini çözmek için kırışıklara neden olan her bir etkeni tek tek tedavi etmeli her bir etkene tek tek müdahale etmeliyiz.

Kırışıklık tedavisinde güzel yaşanmanın etkin formülü olarak gördüğümüz kombine kırışıklık uygulamaları ya da bir başka deyişle kombine kırışıklık tedasi, az önce bahsettiğimiz yaşlanmanın her bir etkisine tek tek müdahale edilen uygulamalardır.

Mesela şöyle bir örnekle başlayabiliriz; cildimiz zamanla gevşemeye, cildimizdeki bağ dokular zamanla deforme olmaya başlar. Genç ve gergin bir cilt görünümü, bağ dokuların zayıflamasıyla yerini kırışıklıklara bırakır.

Peki bu bağ dokuları nasıl güçlendirebiliriz?

Kliniğimizde ciltteki bağ dokuları güçlendirmek için BTL Exilis Elite işlemini uyguluyoruz. BTL Exilis Elite cihazının bünyesinde bulunan ultrason ve radyo frekans dalgaları sayesinde cildin kollajen miktarını tetikleniyor ve bu tetiklenen kollajenler sayesinde fibroblast hücrelerinin harekete geçmesini sağlıyoruz. Yoğun bir şekilde çalışan fibroblast hücreleri, bağ dokuları güçlendiriyor. Böylelikle ciltte daha gergin bir görünüm elde ediyor.

Peki kırışıklığı gerçek anlamda tedavi edebilmek için bağ dokuları güçlendirmek yeterli mi? Tabii ki hayır! Bağ dokuların güçlenmesine yardımcı olan kollajen liflerinin daha hızlı çalışmasını sağlamak günümüzün medikal teknolojileri sayesinde mümkün. Peki bunu nasıl yapıyoruz? Red Touch Lazer uygulamamız veya halk arasında bilinen ismi ile kollajen lazeri uygulaması ile cilt altındaki kollajen üretimini hızlandırıyoruz. Böylelikle hem ultrason ve radyo frekans dalgalarıyla daha iyi bir duruma getirilen bağ dokuların gücü artıyor hem de ciltteki kollajen miktarı çok daha hızlı arttığı için daha hızlı bir iyileşme daha sağlanıyor.

Kırışıklık problemine geri dönecek olursak;

Kırışıklıklara neden olan problemlerden biri de cilt kalitesinin düşmesidir.

Peki, cilt kalitesi nasıl düşer?

Beslenme alışkanlıklarımızla uyku düzenimizle yaşamsal alışkanlıklarımızla sigara ve alkol tüketimimizle cilt kalitemizi olumsuz etkileyebiliriz. Bunun dışında cildimizin yapısal olarak uğradığı değişimler de cilt kalitemizi düşürebilir.

Cilt kalitesini yükseltmenin etkin yollarından biri, cildin ihtiyaç duyduğu besinleri cilde sağlamamızdır. Nasıl ki bizler insan olarak büyüyüp gelişmek ve daha güçlü olmak için beslenmeye ihtiyaç duyuyorsak cildimiz de mikro düzeyde beslenmeye ihtiyaç duyar.

Nedir bu mikro düzeyde beslenme derseniz, şöyle açıklayabiliriz; cildimiz zamanla vitaminlere, minerallere, aminoasitlere ve hyaluronik aside ihtiyaç duyar.

Peki bu ihtiyaçları nasıl karşılayabiliriz? Daisy Poliklinik ailesi olarak kırışıklık tedavisi kapsamında iğnesiz mezoterapi olarak da bilinen Frozen Face uygulamasıyla cildin beslenmesine yardımcı oluyoruz. Frozen Face uygulaması ile ciltte mikro kanallar açarak cilde vitamin ve mineral desteği sağlıyor, cildin kendini toparlamasına katkı sağlıyoruz. Hali hazırda ihtiyaç duyduğu besinleri alan cilt, çok daha hızlı şekilde toparlanırken cilt kalitesi artıyor; böylelikle cildimiz, yeni oluşacak kırışıklıklara veya deformasyonlara karşı daha iyi korunuyor.

Kırışıklıkların önüne geçmek ya da hali hazırda olan kırışıklıkları geride bırakmak için cildi beslemek, ultrason ve radyo frekans dalgalarıyla cildin bağ dokularına güçlendirmek ya da kollajen lazeri ile cildin kollajen üretimini tetiklemek yeterli mi?

Kırışıklık Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bu işlemler bütünü bazı kişilerde yeterli olmakla birlikte bazılarında daha fazlasına ihtiyaç duyulabiliyor. Bu noktada, hastanın karşılaştığı deformasyon kapsamında botoks uygulamalarından da destek alıyor veya Baby Face Beauty olarak da bilinen ve içerisinde Thulium lazer olan uygulamaya da başvuruyoruz.

Thulium lazer özel dalga boyuna sahip bir lazer olduğu için cilt yüzeyinde parlaklık ve canlılık kazanmamıza yardımcı oluyor. Botoks ise derin kırışıklıklarda etkili olarak çok daha kısa sürede sonuç almamıza yardımcı oluyor.

Yukarıda saydığımız lazer uygulamaları ve satan germe uygulamaları günün sonunda cildin kendini yenileme sürecine bağlı olarak gelişen uygulamalardır Örneğin BTL Exilis Elite uygulamasında ciltteki bağ dokular, ultrason ve radyo frekans dalgalarıyla güçlendirilir. Ancak bu güçlendirme sonrasında işlem sonucu hemen görünmez. Cildin kendini yenileme süresi olan 4 ile 6 hafta arasında işlemin sonuçları yavaş yavaş görünmeye başlar. Ancak başvurduğumuz botoks uygulamasında işlemden hemen sonra sonuçları görmek mümkündür. Bu nedenle söz konusu kırışıklık tedavisi olduğunda hem anlık olarak hem de uzun vadede çözümler üretiyoruz.

Kırışıklık tedavisi kapsamında yapılan uygulamalarla ilgili en çok merak edilenleri soruları ve cevaplarını sizler için derledik! Ayrıca uygulamalarımız hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram adresimizi ziyaret edebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Kırışıklık tedavisi kombine bir işlem midir yoksa uygulamalar tek tek yapılabilir mi?

Hemen hemen her branşta olduğu gibi estetik uygulamalarda da hastalık değil hasta vardır. Dolayısıyla söz konusu kırışıklık tedavileri olduğunda yukarıda saydığınız protokollerin hepsi uygulanabilir veya hastanın ihtiyaçları doğrultusunda bir kısmı da uygulanabilir. Uygulamanın kombine mi yoksa tek tek mi olacağına hastanın cilt yapısına, yaşına, cinsiyetine, yaşamsal alışkanlıklarına hatta cildinin maruz kaldı deformasyona göre karar verilir.

Kırışıklık tedavileri FDA onaylı mı?

Kırışıklık tedavisi kapsamına başvurduğumuz işlemlerin hepsi FDA onayı olan işlemler olduğu için söz konusu kırışıklık tedavisi olduğunda uygulamaların rahatlıkla güvenilir işlemler olduğunu söyleyebiliriz. Ancak buradan yine hatırlatmakta fayda görüyoruz ki bir işlem, her ne kadar güvenilir ve konforlu olsa da işin ehli tarafından yani uzman bir kişi tarafından yapılmadığında o işlemde hemen hemen her uygulama gibi belirli komplikasyonlar görülebilir.

Kırışıklık tedavisi fiyatları nedir?

Kırışıklık tedavileri, seanslar halinde uygulanan bünyesinde birden fazla uygulamayı barındıran işlemlerdir. Dolayısıyla uygulama protokolleri de hastaların ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterir. Bu nedenle söz konusu kırışıklık tedavileri olduğunda tek, standart bir fiyattan bahsetmek çoğu zaman mümkün değildir.

Daisy Poliklinik Sorularınızı Yanıtlıyor.

Diğer Tedaviler
    Leke Tedavisi

Cilt Lekeleri Tedavileri Leke Tedavisi : Yıllar geçtikçe ve bizler yaş aldıkça cildimiz pek çok deformasyona maruz kalır. Çevresel faktörler, beslenm..

Kırışıklık Tedavisi